Hitta tillbaka.

Förut var jag den där tjejen som levde för fotboll. Fotboll var mitt liv och jag gjorde nästan inget annat än att spela. Varje sommarlov vi hade när vi var mindre spelade alltid jag och min syster, jag tröttnade aldrig. Jag såg alltid framemot att komma ner på träningen, jag hade motivation.

För ungefär 2 veckor sen tappade jag min motivation. Jag har aldrig någonsin i mina 14 fotbolls år, inte sett framemot att komma ner på en träning. Förut fick jag nästa dåligt samvete när jag var tvungen att hoppa över en träning, nu bryr jag mig bara inte. Eller det är klart att jag bryr mig för jag älskar fortfarande att spela, men som sagt jag har ingen motivation att komma ner längre. Jag hatar att jag inte har det. Jag hatar hatar hatar det. Jag vill ju spela, jag vill ha motivation. Jag vet att den kommer tillbaka, men jag vill ha den nu.

Vi tränar 4 gånger i veckan nu. Måndag till torsdag. Och då har vi spinning och core inräknat. På torsdagar har vi innomhus och då har vi blivit lovade spel. Men nu har våran tränare fått nån "knäpp" i huvudet så vi kör fys då också. Och vem som helst vet ju att man inte ska träna samma muskler 3 dagar i streck. Sen förstår han nog inte hur jävla jobbigt det är med spinning och core, och speciellt med våran instruktör. Jag vet inte om jag har tappat min motivation på grund av detta -att vi aldrig spelar fotboll- men just nu är det fan inte så jävla kul som det brukar. Igår till exempelt. Vi kommer ner till inneträningen och är as taggade för lite fotboll, äntligen. Men nej, vi ska löpa hela jävla träningen fram och tillbaka. Vi ska springa ungefär i 80% hela tiden. Jag är bara med första 12 minuterna för jag var sjuk förra veckan så jag fick svårt att andas, plus att det inte finns någon luft i hallen så det gör ju det hela bara ännu värre. Efter en stund kommer min tränare fram till mig och frågar vad fan jag gör nere på träningen. Jag tog mina saker och gick.
Hur som helst just nu är inte fotbollen mitt liv. Jag vill att det ska vara det. Jag vill ha motivation. Jag vill längta till nästa träning. Jag vill hitta tillbaka.





Kommentarer
Postat av: Lina

men mimmi då! :/ förstår vad du menar! varför kan det inte vara lika underbart som när man var liten:)



<3

2010-03-08 @ 15:03:49
URL: http://lajnalajna.blogg.se/
Postat av: HannaMontannna

Kämpaaaa på mimmi, du är grym.

2010-03-08 @ 23:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0